понеделник, 15 април 2013 г.

ВТОРА ЧАСТ: Стоил Неравни, Великото пиратско приключение


СТОИЛ НЕРАВНИ

     Великото
       пиратско
         приключение



Илюстрации от автора


втора част
2012


Предговор към първо издание, втора част

Уважаеми четателю,
Ето, че имаме огромното удоволствие да държим в ръцете си дългоочакваната втора част на сагата „Великото  пиратско приключение“.
Още в самото начало събитията  така ни грабват със своя шемет, че трудно откъсваме поглед от книгата. Наистина действието се развива толкова бурно и светкавично,че и самия автор едва е смогвал да ни опише най-важните неща, т.е. нямал е време да детайлизира картината. Не, той я щтрихира, нахвърля я в едри петна като Пол СезанРеноар или Пикасо. Велика импресия. Ще кажа непресилено – “Герника“ на разказа.
Затова предопреждавам: ако Вие, драги ми четателю, нямате въобръжение и фантазия необходими за четене на тази втора част изобщо не се захващайте да я четете! Обаче, ако обратното – имате достатъчна мисловна култура и завидни изкуствоведчески познания, то от всяка страница, от всяка илюстрация ще изпадате в истинско опиянение, че даже ще забравите в кое пространствено измерение се намирате в момента: в истинското, в обратното или сте влезли в някой друг вертуален портал.
Да Ви предопредя и за друго. Във втора част има изобилие от трагизъм и жестокост. Много от нашите любими герои, които са втори, трети и прочие превъплащения на главните герой Стоил и Митко, ще станат жертва в кървавата битка със злия демон-пират д-р Зъл. Такава злощастна съдба ще се стовари и върху второстепените персони  от първа част, като Мучо Чочо, Говорещото дърво и др. Така, че читателите с разклатена и слаба нервна система е възможно да изпаднат в психично разстройство и духовна криза. С две думи – книгата също не е за тях!
За всички останали обожатели и страстни читатели на „Великото  пиратско приключение“ пожелавам приятно четене!

М.Страшника



Глава 1.

Победата

Нещата наистина се промениха след победата ни над доктор Зъл. Това беше най-великото пиратско приключение, което бяхме преживяли. Само дето стояхме цял месец в болница, но за пирати като нас това е нищо. А да не споменавам, че някои (предполагам се досещате кой) са останали ѝ без големите си и корави „кратуни“ на раменете.
.................................................
Сега от телевизора ме гледа един богато облечен господин,който от пръв поглед ми изглежда на доста капризен и надут човек.
– Деца! Хлапетий! Само се мислят за големи герои! – чувам да говори той.
– Абе поне ние не сме превзети глупаци като тебе! – извиках ядосано аз.
В съседство живее моят приятел Димитър Бързи. Обадих му се и му разказах за това.
– Смятам,че трябва да открием този човек – предложих аз.
Веднага тръгнахме. Не след дълго на една полянка срещнахме познатото от екрана лице.
– О, това сте вие! – каза той.
Прошепнах на Митко:
– Не ти ли се струва, че този глас сме го слушали някъде?
– Да така е! – отвърна господина, сякаш ме беше чул – Или по-скоро сте виждали истинската ми същност.
Той се разсъблече и кожата му започна да се люспи....
– О,Боже! Това е, това е .... – потръпна Митко.
– Доктор Зъл! – извиках аз.
– Да-а-а, хлапаци. Оцелях!  – изкрещя золодея. – И сега ще ви телепортирам в други светове!


Глава 2.

Истината

– Къде сме? – запитах се аз.
– Не зная. Хайде да се разделим,за да разучим и после да се срещнем тук. – предложи Митко.
Тръгнахме в различни посоки. Не след дълго стигнах до една странно голяма сграда.
– „Блок 310“ – прочетох аз.
До входа имаше табло с бутони. На един от тях видях надпис „Кафадарови“. Натиснах бутона. От вратата излезе млад човек с финни очила.
– Стоиле, как дойде тук? – запита той.
Зад него се показа момче, горе-доло на моя възраст, което се обади:
– Какво става тук, бате?
– Стоиле, но как? – объркано започна да се върти баткото.
– Чакай малко! Аз си ти! Как така? – зачуди се Стоил.
– Аз съм Стоил Неравни – казах, като стиснах ръката на момчето.
През това време с Митко Бързи се беше случило  същото, само че в блок 8.
По-късно се срещнахме, както се бяхме уговорили.
– Няма да повярваш! – рекохме в един глас двамата. – Срещнах двойник, който иска да го заместя в училище заради семейни причини.
Веднага се отправихме към училището.
– Госпожо, къде да седнем? – попита Митко.
– Е, не знаете ли? –очуди се госпожата.
– О да, да! – казах, след като видях две свободни места.
– А сега деца ще решавате задачи „Делене с опашка“. – обяви учителката.
С Митко ги решихме за секунда.
 Дойде време за физическото. Трябваше да изпълним „Кълбо напред“ и „Кълбо назад“. Ние с такава лекота изпълнихме превъртанията, че госпожата направо се удиви.



Глава 3.

Бъдещето

След училище ние се върнахме: аз в 310, а Димитър в 8 блок. Там и двамата се похвалихме:
– Изкарахме ви много шестици по всички предмети.
– Вие ни помогнахте за оценките, а ние ще тръгнем с вас да ви помогнем в битката със злия пират! – казаха истинските Стоил и Митко.
Облякохме им пиратски дрехи, след което се телепортирахме в другото измерение.
– Това наистина ли сте вие? И как е възможно? –чухме някой да говори с дрезгав глас.
И що да видим о,Господи! Срещу ни стояха ... ....ние    двамата  с Димитър, но като старци.
– Е,вие,как така се озовахте тук? – зачуди се старият Митко със свити устни.
– Дълга история! – отвърна Димитър Бързи – Само, моля ви, кажете ни как да намерим д-р Зъл.
– О, той ни победи! На мен ми извади окото, а Димитър остави без уста ... – наведе тъжно глава стария Стоил.
Тръгнахме към замъка на д-р Зъл.
– О, значи сега ще се бия хем с големите, хем с малките Стоил и Димитър – посрещна ни отдълече злият пират.
– Защо мислиш, че ще ни победиш, нещастнико? – отвърна му с яд Митко.
Това озвери доктора и той замахна с юмруци към нас. Но ние бяхме подготвени и бързо отскочихме.
– Жалки глупаци! – крещеше д-р Зъл.
– Ти си  най-жалкия и гаден убиец – извика истинският Стоил и се хвърли върху гърба му. Моментално на помощ се притече истинският Димитър. С крак той така удари главата на доктора, че тя увисна счупена на корема му.
– Тези момчета си ги бива! Браво! – казах аз, а  Митко Бързи ми кимна, съгласявайки се.
В тоз момент се отвори нов портал. Преди да скочим в портала заедно с истинските ни двойници, всички се сбогувахме със старците Стоил и Димитър.
– Много ви благодарим, че отмъстихте и ни оттървахте от този звяр – казаха те на довиждане.







Глава 4. 
Динозавъра Рекс и Кинг Конг

Озовахме се в джунгла. От там се появиха някакви странни чернолики хора.
– Ха, куле! – се разкряска по нас възрасна жена.
Видяхме,че всичко около черните човеци беше оградено от черепи и скелети. Освен това те започнаха да ни обстрелват със стрели и копия. Чу се страхотен рев. От джунглата излезе огромен динозавър Рекс. С няколко скока животното се озова пред нас и ни притисна към  скалата зад гърба ни. Вече разбрахме, че това наистина е краят .... В този момент земята се разтресе и чухме едно „храс ,храс“. Още веднъж „храс ,храс“ и от джунглата изкочи  грамадна горила.
– Толе Конг! – развикаха се негрите.
Започна се животински  бой! Фрас,  прас, тряс!
 Силната маймуна успя да захване челюстите на динозавъра, с рязко движение му разчекна устата и Рекса се струполи на земята. Едва  сега забелязахме, че върху гърба на Кинг Конг, се бяха вкопчили двама прачовеци.  
 – Кои пък сте, вие? – попитахме новодошлите.
– Аз Стоил, той Димитър – отговориха пра двойниците ни от това измерение.
– И ние също сме Стоиловци и Димитровци.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Глава 5. 

Изненадата

Ето, че се отвори нов портал. Всички скочихме в него. Минахме през разни измерения. Срешнахме се с много и интересни близнаци и двойници.
Но най-много се изненадахме, когато видяхме, че тук ни чакат всички герои от първа част: Мучо Чочо, говорещото дърво и други.
– О, вие ли сте това, приятели? –  зарадвахме се ние.
– Искате да  кажете: „Ти ли си приятелю“! – казаха всички едновременно.
Лицата им започнаха да се сливат в едно и се превърнаха накрая в – О, ужас!   .... в доктор Зъл.
– Аз ги покорих всичките и превзех силите им! – се изсмя золодея.
Наистина д-р Зъл изглеждаше по-силен от всякога.
Отвори се портал от който излязоха всички наши двойници. Сега и нашата мощ се увеличи многократно. Започна се голяма битка. Битка на живот и на смърт.
  Но за жалост золодея погуби всички, освен нас – Неравни и Бързи, истинските и старите Стоил и Митко. Останахме само шестима изправени срещу могъщия и страшен враг.



Глава 6. 

Краят на доктор Зъл

Злият пират предчувстваше пълната си победа и с гневни крясъци налиташе върху нас:
– Днес към мен се присъиденете
или своята гибел приемете!
– викаше золодея, като размахваше юмруци. С посинели от ярост ръце той успя да удари смъртоносно старите ни двойници. Те паднаха бездиханни.
– Не-е-е! Ах ти гадино умразна! – изстенах аз и се хвърлих върху доктора.
Неговия замах срещу мен обаче бе по-силен и аз се проснах на земята.
– О, Стоилчо! Не можем да го победим – чух да шепне изплашено Митко.
– Не, сами наистена няма да се справим, но зная кой може... – и преди да довърша видях, че  се отвори портал.
– Дано да е този, дано да е този! – замолих се аз и за да разбера извиках: Кинг Ко-о-о-нг,  Кинг Ко-о-о-нг!
Със страхотен скок от портала изхвръкна огромната горила и връхлетя на Зъл. Аз се окопитих и се притекох на помощ на Кинг Конг. Но великият золодей издебна маймуната и я просна на земята.
– Ха, ха, ха-а-а! Нямате никакъв шанс! – изсъска със зла усмивка д-р Зъл, като ме фрасна с юмрук и аз се намерих до мъртвата маймуна.
„Едва не ме уби!“ – помислих си и чух как Стоил от истинския свят извика:
– Може би Стоил Неравни и Димитър Бързи не можаха да те победят, гадино.... Но ние ще те довършим! Със сигурност!
Двамата с Митко скочиха на гърба на золодея и започнаха да му нанасят боксови удари по главата. Той, обаче ги изтласка от гърба си и започна да ги души. „Щом аз –  Стоил Неравни и приятелят ми –  Бързи не успяхме да надвием злия пират, тогава каква надежда имат нашите истински двойници?“ си мислих отчаено вече аз ...
– Пусни ги , изроде! – извиках и захвърлих с последни сили меча си към д-р Зъл.
За мое голямо съжаление не мажах да оцеля пирата и меча ми профуча край него...“Това ще да е краят...“– казах си аз. Но мечът ми прдължи да лети и накрая се заби в машината,  която се намираше зад д-р Зъл. Машината с която доктора смяташе да унищожи всичко живо на земята.
– Не-е, не и машината! – простена  Злия доктор.
Всичко започна да свети. Захвърчаха искри.
– Да се махаме! Бягайте, ще избухне! – извиках и хукнах навън.
Бях се отдалечил достатъчно от замъка и видях, че след мен тичат Митко Бързи и двойниците ни от истинския свят. Тогава замъка избухна. Доктор Зъл беше погубен, погубен от собствената си машина за унищожаване.
 А с доктора си отидоха всичките ни двойници от другите измерения, Кинг Конг и героите от първа част ... – с печал се замислих  и наведох почитно глава.
Бяхме останали аз –  Стоил Неравни,  Димитър Бързиистинския Стоил и истинския Митко Христов. Изведнъж от пушека се дочу смях и се появиха три зловещи лица.
– Какво е това? – зачудехме се всички.
– Сигурно е последния смях на д-р Зъл и последните му превъплъщения – забеляза Митко Христов.
 И наистина трите духа и кикота постепенно изчезнаха, погълнати от срутващия се и горящ замък.
Отвори се портал.
– Чао! Никога няма да ви забравим! – махнаха ни с ръце Стоил  и Митко от истинския свят   и скочиха в портала.
Бяхме ужасно изморени. Пребрахме се у дома и легнахме да си починем.
Чак вечерта на другия ден получих по SKYPE чат от  Митко Бързи: „Мисля си, Стоилчо, за хората, които умряха.“
„ Те не умряха напразно, Мите, а се жертваха да спрат злодея, лошия пират д-р Зъл, за да не погуби света.“ – отговорих му по чата.
                  .................................................

И така приятели – свърши се и втората част на тази пиратска история. Тя разбира се беше истинска, защото и аз бях там и Митко беше там. А Вие вече ни познавате. Ние сме Стоил и Митко  от истинския свят. Свят в който днес всички живеем, работим и се учим.




Край на втора част

Няма коментари:

Публикуване на коментар